De Reis begint - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu De Reis begint - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu

De Reis begint

Door: Alieke

Blijf op de hoogte en volg Alieke Vos

19 November 2015 | Portugal, Lissabon

De reis begint, het is de titel van het eerste reisverslag van toen ik naar Australië ging. Hoe kort geleden dat ook mag lijken, dat is al een dikke twee jaar geleden. Toen had ik er half november al 2,5maand op zitten. Ik ga nu in totaal 3 maanden. Dus het stelt allemaal niet zo veel voor, hehe.

Daar waar ik de vorige keer een doel had; namelijk mijn Engels verbeteren, heb ik dat nu minder. Of eigenlijk niet, mijn enige doel nu is het hebben van een mooie tijd. Maar daarvoor zou ik gewoon thuis kunnen blijven want ik vermaak me meer dan goed. Maar omdat het in Australié zo goed was bevallen en ik nu nog de uitgelezen kans heb om nog eens te gaan (zeg nooit dat het nooit weer gebeurt), wilde ik toch nog een keer op reis. Van een aantal begreep ik dat ze het zo leuk vonden om mijn verslagen te lezen en (mede daarom) ga ik jullie dat plezier hopelijk nog een keer geven.

Afgezien van het doel van mijn reis is er nog een ‘wereld’ van verschil tussen mijn vorige reis en deze, namelijk Afrika. Voor degene die het hebben gemist, ik vertrek naar Zuid-Amerika, Brazilië om specifieker te zijn. En dus ligt Afrika er tussen. Waarom Brazilië? De ‘B’ komt na de ‘A’ van Australië, daarom dus. En omdat ik daar iemand ken die ik ken vanuit Australië en hij altijd zei dat ik bij hem terecht zou kunnen. Hij heeft een hotel aan een rivier in het Amazone gebied. Ik mag daar een tijdje meedraaien tegen kost en inwoning. Wat precies mijn taken gaan worden weet ik niet, hoe lang ik daar blijf weet ik ook niet. Ik weet alleen dat ik word opgepikt van het vliegveld, dat heb ik een aantal keren gecheckt bij hem dus dat zit wel goed.

Daar waar ik de vorige keer via een organisatie ging, doe ik dat nu niet. Nu ik het eerste deel gewoon heb geregeld is dat ook geen probleem maar een aantal dingen zijn dus nu niet geregeld die toen wel geregeld waren zoals bijvoorbeeld een lokale simkaart, een lokale bankpas, een postadres. Die lokale simkaart denk ik daar weer aan te schaffen, als ik die heb dan horen jullie dat. Voor de Whatsapp zal dat niet uitmaken, mocht iemand willen bellen, dan kan dat dus. Of als iemand gebeld wordt met een gek nummer dat weten je hoe dat kan. Een lokale bankpas heb ik niet nodig aangezien ik toch niet voor geld ga werken en ik het dus met de euro’s van mijn huidige rekening moet doen. Tot slot het postadres, dat is er ook niet dit keer. Ik word ook 24, dat wil ik niet bewust mee maken en dus geen kaarten. Haha, dat is niet waar, 24 lijkt me een prachtige leeftijd maar dat wordt gevierd zonder verjaardagskaarten (al zal mama het misschien wel leuk vinden als ze ze gewoon thuis ontvangt en ik uiteraard ook in februari).

Nu ik aan dit verhaal begin zit ik al in het vliegtuig onderweg naar Lissabon. De eerste 20 minuten zijn goed verlopen. In Lissabon heb ik een stop van 15 uur. Dus ga ik op zoek naar een hotel in de stad, de stad is goed te bereiken per bus, dus dat moet vast lukken. Ik ga gewoon nog niet verklappen of het verder is gelukt. Op het moment van uploaden van dit verhaal is het voor mij wel bekend. Maar voor jullie gewoon nog even niet.

Obregada por vos tempos (in mijn beste Portugees zou dat ‘Bedankt voor jullie tijd’ moeten betekenen).

Tot later,

Alieke



  • 19 November 2015 - 01:00

    Je Moeder:

    Hey wat fijn om jouw verhaal te lezen!
    Een supermooie tijd gewenst!!

  • 19 November 2015 - 06:34

    Jeanet Hooyer:

    Hey wat fijn om dit te lezen, geniet van deze reis en ben benieuwd naar je belevenissen

  • 19 November 2015 - 08:33

    Amanda:

    Hey reiziger,

    Ik ga ook dit keer weer je verslagen met plezier lezen.

    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes,
    Amanda

  • 19 November 2015 - 09:24

    Jolanda:

    Ha Alieke,

    Leuk dat we je zo weer kunnen volgen. Een hele fijne reis toegewenst. Geniet ervan en doe voorzichtig!

    Veel plezier,

    Groetjes Jolanda

  • 19 November 2015 - 09:30

    Daff:

    Hee Alie,

    Ik ga je verhalen zeker weer volgen :D
    Jammer dat je geen postadres hebt daar!!Dan maar gewoon
    wat kaarten versturen naar nummer 17 ;)

    Veel plezier chickk!!

    xxx

  • 19 November 2015 - 17:47

    Chris :

    Veel plezier groeten

  • 19 November 2015 - 18:42

    Marijke:

    Hey alieke,

    Leuk om je weer te volgen. Zo reizen we stiekum een beetje met je mee;-).
    Veel plezier en geniet ervan.

    groetjes marijke

  • 19 November 2015 - 18:58

    Johan Vos:

    Hallo Alieke Heel goede reis gewenst en let goed op je zelf, we zullen weleens aan je denken . Groet Oom Johan

  • 19 November 2015 - 19:18

    Geesje Pieters:

    leuk om je verslagen te lezen, ik zal ze zeker lezen, veel plezier

  • 19 November 2015 - 19:36

    Ria:

    Hoi Alieke,

    Ook ik ben weer van de party met Google Maps ernaast, en wederom ga ik je volgen.
    Je kan immers heel leuk schrijven.
    Heel veel plezier.

    Groetjes Ria

  • 19 November 2015 - 19:36

    Nienke Van De Koot:

    Ha Alieke,

    Een hele goede reis. Ik volg je met veel plezier!

    Gr nienke

  • 19 November 2015 - 20:25

    Ina:

    Wens je veel mooie avonturen daar en dat wij er dus ook een beetje van kunnen mee genieten via je blog is helemaal leuk! Groetjes van ons Knollies :)

  • 19 November 2015 - 23:24

    Jess:

    Heee meittie,
    Fijn om je zo te kunnen volgen!Ben zeer benieuwd naar je avonturen en wat je daar allemaal mee gaat maken!Ik hoop dat je reis goed bevallen is.
    Lekker genieten & succes!

    Liefs,
    Jess

  • 20 November 2015 - 18:09

    Anneke Vos:

    het is weer mooi om je te volgen via je reisverslag .
    heel veel reis plezier
    Groeten oom Jan en Tante anneke

  • 21 November 2015 - 10:25

    Marieke:

    Spannend weer hoor! Tof dat je ons weer op de hoogte houdt! Als het goed is ben je nu wel in Brazilië! Veel plezier en pas goed op jezelf!
    Groetjes Marieke

  • 22 November 2015 - 10:39

    Sophia:

    Hey Alieke
    leuk om al wat van je te lezen. Wij hopen dat je goed bent aangekomen.
    Wij wenen je veel plezier
    groetjes Sophia

  • 25 November 2015 - 19:32

    Jan:

    Goede reis,

    Zal zo af en toe eens checken.

    Veel plezier



  • 28 November 2015 - 21:14

    Jolanda:

    Hey!
    Ik heb me nu aangemeld en ga je weer volgen.
    Ben benieuwd naar je avonturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Brazilië

Life is to discover

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2016

Zon, zee en strand

10 Februari 2016

BIG Cities

27 Januari 2016

Reizen

14 Januari 2016

Tchau tchau Amazon

02 Januari 2016

De Feestdagen en co.
Alieke Vos

Alieke in Brasil

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 26650

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 16 Februari 2016

Brazilië

26 Augustus 2013 - 31 Januari 2013

Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand

Landen bezocht: