De vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: AliekeVos

Blijf op de hoogte en volg Alieke Vos

28 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Een kleine update, want iedereen is vast benieuwd naar hoe de reis is verlopen. Op het vliegveld in Taipei (hoofdstad van Taiwan) heb ik een heerlijke pauze van 11 uren gehad. Redelijk lang zou je denken, maar de stad zelf was dichtbij (drie kwartier met de bus). Dus ben ik samen met een meisje, Margot, die ik tijdens een stop van anderhalf uur in Bangkok heb leren kennen, naar de stad geweest. Zo hebben we tijdens de reis dus al lekker de toerist uitgehangen en een eerste stempel in ons paspoort gescoord.

Verder viel de reis mij erg mee, de eerste 13 uur van Amsterdam naar Bangkok had ik lekker twee stoelen voor mezelf, dus ik heb de schoenen uitgedaan en lekker met de sokken op de bank een paar filmpjes gekeken en muziek geluisterd. Helaas, had ik het tweede stuk van Bangkok naar Taipei een buurman maar deze vlucht duurde maar vier uurtjes, dus who cares?!

Vervolgens was het laatste deel van de vlucht, van Taipei naar Sydney helemaal super, ik had 3 stoelen tot mijn beschikking en dus lag ik daar bijna de hele vlucht (van 9uur) lekker languit te slapen/film te kijken/ muziek te luisteren.

Ik heb de reis bij een organisatie geboekt, hier had ik ook een starterspakket bij wat onder andere inhield dat ik van het vlieveld opgehaald zou worden. Dus nadat ik had getoileteed en mijn tanden had gepoetst, zat ik bij de meetingpoint te wachten totdat ik iemand van Australian Backpackers zou zien. Toen kwam er een man op mij af en die zegt: 'you are for Australian Backpackers?'. Dus ik: 'Ja'. 'Come with me, I'll take you to the bus'. Ik loop dus met die beste man mee naar een Shuttle bus (busjes die af en aan van de stad naar het vliegveld rijden). Er zaten al wat Aziaten in die ook ergens naar toe moesten, die werden eerst bij hun hotel afgezet. Vervolgens heeft de chauffeur praatjes over Nederland, want Nederland is zo mooi en Arjen Robben was zo'n sukkel dat hij in de WK-finale niet scoorde. Waarna die man stopt in een klein straatje en hij zegt dat we er zijn. Maar dat leek me niet helemaal goed, bleek hij dus dat hij van iets anders was, en dat mijn Australianbackpack hostel heel ergens anders lag. En omdat ik natuurlijk niet hoefde te betalen, wilde hij mij niet meer brengen en heeft hij me op een treinstation (midden in Sydney!!!) achtergelaten. Gelukkig had ik papieren mee met telefoonnummers van de organisatie echter werkte mijn eigen telefoon niet en mocht ik de telefoon van de chauffeur niet gebruiken. Hij was namelijk een beetje chagrijnig dat hij daar voor niks stond. Begrijpelijk, dat wel, maar ik had een probleem. Het meisje achter de informatiebalie op het treinstation was gelukkig zo vriendelijk om mij gebruik te laten maken van haar telefoon. Ik belde de organisatie/het hostel en toen bleek dat er gewoon een Nederlandse medewerkster op het vliegveld op mij stond te wachten. Gelukkig kwam ze mij daarna bij het treinstation weghalen waardoor ik, zij het wat vertraagd, bij het juiste hostel terecht ben gekomen en de reis dus goed heb volbracht. Ondertussen heb ik daar een Australische sim kaart gekregen en kan ik gewoon weer bellen en gebeld worden. (Btw: mocht iemand een sms'je willen sturen dan naar +31449802902. WhatsApp doet het wel gewoon op mijn eigen nummer. Dus dat kan wel)

Ik ben wel redelijk moe geworden van de reis, maar van een jetlag kan ik nog niet echt spreken. Het is hier winter, maar met een graadje of 18 en een zonnetje redelijk goed te doen. Ik ga de stad dus maar eens even verkennen. En als ik nog wat belangrijks heb dan horen jullie het!

Liefs Alieke

  • 28 Augustus 2013 - 09:00

    Hanneke:

    Fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent!

  • 28 Augustus 2013 - 09:17

    Sophia Koster:

    Wat een avontuur al, gelukkig ben je nu op de goede plek

  • 28 Augustus 2013 - 10:30

    Yvonne Kip:

    Fijn dat je goed bent aangekomen na een omweg ;-) veel plezier, ik blijf je verhalen lezen; leuk!

  • 28 Augustus 2013 - 11:34

    Merlissa SCholing:

    Gelukkig goed aangekomen. Heeel veel plezier daar

  • 28 Augustus 2013 - 12:28

    Ada Scholing:

    Goed dat alles goed is gekomen en ik vind het super dapper
    dat je dit doet en blijf je zeker volgen.
    heel veel plezier daar.

  • 28 Augustus 2013 - 16:59

    Margreet Koster:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Direct al een belevenis gehad dus. Mooi dat je een reisverslag maakt. Leuk om je te volgen. Veel plezier.

  • 28 Augustus 2013 - 19:03

    Bertin:

    Nou een goed begin. (hopelijk blijft het zo spannend)
    Blijf je volgen

  • 28 Augustus 2013 - 19:43

    Daff:

    Leuk verhaal om te lezen Aliee :) geniet van het backpacken..ben benieuwd na je volgende verhaal xxxxxxxPS je bent ook niet moe te krijgen he haha

  • 28 Augustus 2013 - 20:40

    Jolanda:

    Haha, dit is avontuur 1, er zullen vast nog vele volgen! Hopelijk allemaal met een happy ending. We zullen je volgen!

  • 28 Augustus 2013 - 23:41

    Evert:

    mooi dat je goed bent aangekomen en inderdaad robben is/was een sukkel, goed gezien van de taxichauffeur

  • 29 Augustus 2013 - 11:12

    Sandra :

    fijn te lezen dat je een goede reis hebt gehad. we blijven je volgen.

  • 29 Augustus 2013 - 23:26

    Bea:

    Fijn dat je een goede reis gehad hebt ondanks dat je al van alles hebt meegemaakt.
    Dat wordt dus de uitdaging....pas goed op jezelf.
    Op naar het volgende avontuur.
    groetjes

  • 05 September 2013 - 11:35

    Ina:


    Ook onbelangrijke dingen willen we lezen! Enneh..... Niet te goed van vertrouwen zijn, hoor!
    Liefs, Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alieke Vos

Alieke in Brasil

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1042
Totaal aantal bezoekers 26726

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 16 Februari 2016

Brazilië

26 Augustus 2013 - 31 Januari 2013

Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand

Landen bezocht: