Laatste dagen Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu Laatste dagen Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alieke Vos Vos - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Cairns

Door: AliekeVos

Blijf op de hoogte en volg Alieke Vos

15 November 2013 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Het is weer hoog tijd voor een verhaal. Er is weer veel te vertellen over verschillende dingen. Over de dagelijkse gang van zaken, over de bijzondere dingen (uitjes) die ik heb gedaan en over wat ik de komende tijd ga doen.

Net als de vorige keer ga ik maar weer gewoon het lijstje af. Te beginnen bij de dagelijkse gang van zaken. Hierin is tot vandaag (15 november) niet veel veranderd. En ik kan hier dus ellelange verhalen over vertellen of dat gewoon overslaan. (Ik weet nog niet wat het wordt, want terwijl ik aan het typen ben vloeit er altijd zo een verhaal uit voort, dus lang of kort? We gaan het ontdekken). De dagelijkse gang van zaken is over het algemeen: werken, lagoon/tv, dineren en dan een drankje op het balkon. Het werk, housekeeper is saai. Er is een moment geweest dat ik dacht: ik word beter, sneller en handiger in het werk en dat tezamen maakt het 'leuker'. Maar uiteindelijk heb ik 4 weken gewerkt zo'n 22 diensten gedraaid en ben ik wel geteld 2 x precies op tijd klaar geweest en 1 x zelfs 15 minuten binnen de tijd. De overige 19x was ik dus allemaal over tijd. Betekent: werken in eigen tijd (lees: poetsen in eigen tijd bleeehhh ik houd niet van poetsen). Dit was dus niet zo ideaal. Die ene keer dat ik 15 minuten binnen de tijd was, was wel tof. Het was op een zondag en dan is het uurloon $27 ipv $20 (voor belasting wel te verstaan) maar dat kwartier heb ik dus 0,25x$27 gekregen. Dat was het beste werkkwartiertje dat ik heb gehad gedurende de 4 weken. Als ik uit het werk een beetje op tijd klaar was dan ging ik na werktijd lekker naar de lagoon (zwembad) en was ik later klaar met werken dan bleef ik lekker in het hostel chillen. Na deze middagsessie was het altijd even wachten tot 7u om dan naar beneden te gaan in het hostel voor het vrije avondmaal. De eerste week was dat allemaal spannend, de tweede derde en vierde week wat minder aangezien de weekindeling wat avondeten betreft elke week hetzelfde was. Na het diner was het even uitbuiken (al liet de portie-grootte wel wat te wensen over en was echt uitbuiken niet nodig), maar dan ging om de twee/drie dagen een rondje rennen. De standaard ronde was 5,3km en een keer heb ik die verlengd tot 8,1km. Na een douche was het tijd voor de avond, eerst een kopje koffie dan een glaasje wijn en in het weekend gevolgd door een stapavond. Cairns is een beetje het Blanes van Spanje dus dat stappen was (zoals velen op Facebook hebben ontdekt) meer dan prima. Iedereen was namelijk aan het taggen, dus er is een flink aantal stapfoto's te zien op Facebook. En voor degegen die weten dat ik van wijn houd, tegenwoordig drink ik ook een biertje in de kroeg aangezien die minder kosten in de kroeg en de wijn vaak niet echt te pruimen is. Genoeg over het algemene deel, ik geloof zelfs dat ik al wat in herhaling val.

Naast deze algemene dagelijkse dingen heb ik ook wat uitstapjes gemaakt. Het vorige verhaal heb ik afgesloten met de trip naar Cape Tribulation. Die trip hadden we keurig zelf georganiseerd en was heel tof. Datzelfde hebben we herhaald met een trip naar the Tablelands. The tablelands is een natuurgebied met voornamelijk watervallen en meren. We waren met een gezellige grote groep van 10 mensen, 2 auto's. Een jongen had dezelfde trip al vaker gemaakt en hij leidde het dus een beetje. We hebben drie watervallen gezien en een meer. We waren tijdens zonsondergang bij het meer. Het water was super warm en lag er als een spiegel bij. Het was echt een super toffe dag. Aangezien we na 8 uur terug waren in het hostel, konden we geen vrij diner meer krijgen (alleen van 7-8) en dus hebben we met zijn allen een 5dollar pizza gehad van de Domino's. Heerlijk als groep op het balkon van het hostel opgegeten, het was echt de kers op een gezellige, geslaagde dag.

De rest van de groep is nog een dag naar een strand geweest. Ik kon helaas niet want ik moest werken. Dit klinkt als een boring verhaal maar ik bedoel maar even te zeggen dat ik ook gewoon wel dingen oversla zeg maar... Hehe.

De hoofdreden dat de meeste mensen naar Cairns komen is voor het wereldberoemde Great Barriër Reef. Na vierenhalve week Cairns had ik die echter nog niet gezien. Cairns verlaten zonder het te bezoeken was geen optie. Sophie, een Engels meisje, dat al bijna 3 weken in Cairns was zonder werk of iets ook nog niet. Van het een kwam het ander dus let's go. Er zijn vele organisaties en je kunt snorkelen of duiken en dat maakt de keuze reuze. Op advies van een backpackvriendelijk reisbureau hebben we gewoon een tocht geboekt, snorkelen was de basis en we hebben een introductie duik gedaan. Dat was wel heel tof. Ademhalen onder water is eigenlijk tegen je gewoonte in en ook de controle van de druk op je oren is vrij lastig. Al met al wel een toffe ervaring. Buiten die ervaring vond ik snorkelen eigenlijk zeker net zo tof. Het rare van het Great Barrier Reef is namelijk dat het midden in de Oceaan is maar toch vrij ondiep. Soms moest je zelfs oppassen dat je het koraal niet raakte. We hebben twee stops gemaakt waar we van de boot konden om te snorkelen. De eerste stop was al super gaaf met enooooorrrrmm veel verschillende soorten vissen, kleine haaien en jaja een schildpad. Het koraal was ook mooi maar niet echt super. Dat was met een reden want de tweede stop was meer dan geweldig. We hadden de go pro camera van Harry mee, is voor onder water maar we waren vergeten hem op te laden dus na een paar foto's was de batterij leeg. Maar voor de geïntresseerden, ga naar google -> afbeeldingen ->de meest felle kleuren alswel in de meeste doffe kleuren, groot zowel klein, dun en dik, je heb in Egypte gesnorkeld dat was gaaf, ik verwachtte hier hetzelfde aan te treffen maar dit was vele malen beter. Super gave dag!

Het verhaal over de Great Barrier heb ik in de verleden tijd geschreven maar met dat ik aan het typen ben, lig in lekker in de zon op het dek op de weg terug. We zullen rond 5 uur terug zijn aan land en dan zal het merendeel van jullie verwachten dat ik keurig terug ga naar het hostel en mijn leventje weer op pak. Maar niets is minder waar. Harry is niet mee geweest naar het Reef, hij heeft eerder al een 3 daagse duiktrip gemaakt, maar hij heeft een auto opgepikt die we met zijn drieën hebben gehuurd (Sophie, Harry en ik). Het oorspronkelijke plan was om een campervan te kopen en die in Sydney weer te verkopen. Na drie bezichtigingen en drie teleurstelling en de druk van Sophie die zich begon te vervelen in Cairns, hebben we besloten om er een te huren. Donderdagmiddag 5uur zijn we op zoek gegaan voor een campervan, ook dit leverde weer een teleurstelling op: geen beschikbare campers (of onbetaalbaar). De keuze was dan, of auto of met de bus. De verhalen over de bus zijn oke, maar niet super positief en dus zijn we voor de auto gegaan. We vertrekken vanavond (vrijdagavond) in de richting van Cairns. We hebben de auto voor 18 dagen gehuurd, tot 2 december. Mijn verjaardag zal ik dus vieren in gezelschap van mijn twee Engelse vrienden. 18 dagen, vol met gezelligheid. We hebben al wat dingen gepland dus voor mensen die tijd over hebben na het lezen van deze update: Fraser Island, Magnetic Island, Whitsundays, 1770 (Agnes Water) en eind bestemming Brisbane. De volgorde van deze dingen is anders, maar het is dus richting het zuiden vanaf Cairns. Brisbane zal mijn laatste bestemming zijn in Australië want vanaf daar vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Dat ticket is al geboekt maar is vrij aan te passen, dus wanneer dat gaat worden weet ik nog niet. Gelukkig duurt dat nog even want echt zin om naar huis te gaan heb ik nog niet...

Dat is geen vriendelijke afsluiter dus: Miss you guys alll!! <3








  • 15 November 2013 - 13:59

    Anneke Vos:

    Alweer een leuk verhaal. groeten van ons

  • 15 November 2013 - 17:03

    Marijke En Anna:

    Wat leuk om iedere x een verhaal te lezen over je belevenissen.
    Een paar weekjes terug zijn je ouders op kraamvisite geweest bij anna.
    Je mams heeft anna even lekker geknuffeld, ( had er heel wat over omdat jij op wereldreis bent ;-} )
    Hebben een fototje zal ik even een x doorsturen.
    Geniet van je autotrip en we zijn erg benieuwd naar je nieuwe belevenissen.
    Liefs marijke en anna.

  • 15 November 2013 - 18:09

    Margje:

    Weer een leuk verhaal zie al weer uit naar de volgende tot de volgende keer dus groet

  • 15 November 2013 - 18:26

    Ina Knol:

    Hé Alieke, klinkt allemaal geweldig! We genieten hier elke keer weer van je verhalen :)
    Binnenkort dus weer op weg..... Maar waar ga ik je verjaardagskaart nu naar toe sturen?
    Veel plezier daar nog, en tot horens.....

  • 15 November 2013 - 21:01

    Gea Hugen:

    Hallo Alieke,

    DUS je mist Nieuweroord nog niet begrijp ik, geeft niks hoor, geniet maar lekker ! Kan je dit jaar lekker met je verjaardag buiten zitten, dat lukt hier meestal niet in december. Veel plezier verder !! groeten, Gea Hugen

  • 16 November 2013 - 17:18

    Geesje:

    Da's weer een mooi verhaal, bin nou alweer beneid noar de volnde.

    groetn

  • 17 November 2013 - 09:50

    Alie Hekker:

    Hoi Alieke.
    alweer uit gepoetst,nou ga dan maar weer haha.
    wens je nog veel plezier,wij vermaken ons hier ook prima.
    oja dames hebben gewonnen..goed toch.
    en Sinterklaas is ook weer in het land...mist hij jou schoen natuurljk wel.

  • 17 November 2013 - 15:58

    Erna De Buurvrouw:

    Hoi Alieke,
    jij ziet nog eens wat van de wereld.
    Nog even verder weg.
    Nieuw-Zeeland.
    Het wordt hier 's avonds alweer vroeg donker.
    Bij jouw is het zomer.
    Heerlijk.
    Groetjes

  • 19 November 2013 - 13:14

    Ria:

    Hoi Alieke,

    met Google ernaast stap ik even in je verhaal....weer leuk om te lezen.
    Veel plezier nog.

    Groetjes Ria

  • 21 November 2013 - 22:06

    Erna:

    het feit dat je ons niet mist komt gewoon omdat je teveel beleefd! (gelukkig anders wast niet best)
    het feit dat je wel aan ons denkt is dat je toch een leuk verhaal/ervaring met ons deelt!
    geniet ervan!!
    groeten uit schut!

  • 27 November 2013 - 21:10

    Ina Dikkerboom:

    Hee Alieke,
    Je staat bij mijn favorieten en iedere keer hoop ik dat je al weer hebt geschreven.. Maar je hebt zo veel te doen, wat heerlijk is, en dan komt dat schrijven er niet van! Ben benieuwd naar je vervolg, geniet ervan, hoor! Doe ik ook door alleen maar te lezen, leuk!
    Liefs, Ina

  • 29 November 2013 - 12:00

    Jolanda Hamstra:

    Ha die Alieke.

    Wauw wat een prachtige dingen maak je daar mee zeg. Ervaringen om nooit meer te vergeten. Ga nog genieten van je laatste maandjes voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje! Veel plezier nog en we blijven je volgen.

    Liefs Jolanda

  • 29 November 2013 - 12:27

    Hanneke Bruinsma:

    Wat leuk dat Harry van de Sunweb ook mee is ;)
    Haha veel plezierrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alieke Vos

Alieke in Brasil

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 26733

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 16 Februari 2016

Brazilië

26 Augustus 2013 - 31 Januari 2013

Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand

Landen bezocht: